torsdag 2 november 2017

216. Alma Kirlic: Det har med säkerhet att göra


Radionovellen är tillbaka; senast den så att säga sändes som ordinarie inslag - och inte för att uppmärksamma någon avliden författare - var i maj. Jag har ju lyssnat mycket på noveller via annan applikation ändå, men det är något särskilt med en specialskriven historia som sänds i vanlig radio, även om jag nu lyssnade i efterhand ikväll.

Det här är den där sortens historia som inte ger läsaren (lyssnaren) alla förutsättningar från början (om det nu inte bara var jag som missade något). Det kan vara bra om det skapar spänning, men här tyckte jag mest det blev ett "jaså" på slutet. Det vi fick reda på då var inte det jag undrade över under tiden. Men några pricksäkra iakttagelser finns det, och hade det varit mer feelgood hade man också fått receptet på potatispajen som är historiens MacGuffin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar