lördag 25 juni 2016

61. Iselin C. Hermann: Prioritaire


Veckans nya författare är danska, och det här är hennes debutroman. Det är en brevroman, en intressant genre, tycker jag. Här är det en dansk kvinna som börjar skriva till en fransk konstnär, vars verk hon beundrar. Ibland är det faktiskt lite stalker-varning på henne, men han är inte ointresserad av uppmärksamheten, även om det mest är hon som vill att de ska träffas. Boken ska inte förstöras med att slutet avslöjas, men det innehåller en twist som åtminstone jag inte såg komma förrän den var där. Jag tyckte det här var trevligare läsning än jag hade gissat att jag skulle tycka om en dansk erotisk brevroman. Och jag vet att jag har sagt det förr, men formatet på lite under 200 sidor borde fler författare försöka hålla sig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar